De Ondernemer
Apr 16, 2024
Written by Editorial Staff

Dit Nederlandse bedrijf staat in prestigieuze Amerikaanse lijst Forbes 30 under 30

De oprichters van het Nederlandse bedrijf The Routing Company zijn opgenomen in de prestigieuze Amerikaanse Forbes 30 under 30-lijst voor Europa. ‘Dit is een mooi moment om stil te staan bij onze groei.’

Gelukkig dubbelcheckte Menno van der Zee de mail die hij voor een spambericht aanzag. Het was een bericht van het Amerikaanse zakenblad Forbes dat hij genomineerd was voor de 30 under 30-lijst. Hij moest een vragenlijst invullen over zijn bedrijf. Vervolgens hoorde hij lange tijd niks meer, zo vertelt hij in De Ondernemer Live. ,,Tot op de dag van de bekendmaking. De mail was in mijn spambox gekomen, maar opeens was ik toegevoegd aan de Slack-lijst van Forbes.”

Nooit gedacht

Het zakenblad erkent de ondernemers voor het introduceren van ‘Uber-stijl vraaggestuurd vervoer en analyses in het openbaar vervoer met opdrachten in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten’. Menno is heel trots. ,,Er worden meer twee personen uitgelicht, maar we doen het met een heel team. Er werkt nu veertig man voor ons. Zonder hen hadden we het nooit kunnen doen. Zo’n nominatie is ook een mooi moment om stil te staan bij onze groei. We zijn in 2019 begonnen en ik had nooit gedacht dat we zes jaar later hier zouden staan.”

Samen met Alex Wallar is hij de oprichter van The Routing Company (TRC), een platform voor flexibel, efficiënt en gebruiksvriendelijk openbaar vervoer. In de volksmond ook wel ‘Uber voor het OV’ genoemd. Menno legt uit: ,,Onze software past de bestaande route van bussen aan naar de behoefte van mensen. Mensen kunnen aangeven waar ze zijn en waar ze heen willen en chauffeurs kunnen via de app de route lezen. Zo wordt het OV efficiënter ingezet. We werken voor vervoerders, maar ook voor lokale overheden.” Zo ging TRC onlangs in Den Haag aan de slag voor HTM om een vaste dienstregeling efficiënter te maken.

De droom van Menno is om verder te groeien. ,,Ik zou willen dat we in elke stad in Nederland, in Europa en zelfs in de wereld actief zijn. Zo kunnen we het openbaar vervoer overal aantrekkelijker dan de auto maken.”

Read the original article here.